ماست و کاهش خطر دیابت نوع 2

ماست و کاهش خطر دیابت نوع 2  از نظر FDA

  سازمان غذا و داروی ایالات متحده در تصمیمی که نزدیک به پنج سال در حال انجام است، تصمیم گرفته است که ماست ها اکنون می توانند ادعای محدودی مبنی بر کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 داشته باشند.

این تصمیم اولین ادعای بهداشتی واجد شرایطی است که آژانس فدرال برای ماست صادر کرده است.

طبق FDA، ادعاهای بهداشتی واجد شرایط «با شواهد علمی پشتیبانی می‌شوند، اما مطابق با استانداردهای دقیق‌تر «توافق علمی مهم» مورد نیاز برای ادعای سلامت مجاز نیستند». "برای اطمینان از اینکه این ادعاها گمراه کننده نیستند، باید با یک سلب مسئولیت یا زبان واجد شرایط دیگر همراه شوند تا به طور دقیق سطح شواهد علمی حمایت کننده از این ادعا را به مصرف کنندگان منتقل کنند."
در مورد ماست، این ادعا بیان می‌کند که بر اساس شواهد علمی محدود، «خوردن منظم ماست، حداقل 2 فنجان (3 وعده) در هفته، ممکن است خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد که حدود 38 میلیون نفر در ایالات متحده و تقریباً به آن مبتلا هستند. 462 میلیون نفر در سراسر جهان

ماست که از شیر تخمیر شده با باکتری ها یا پروبیوتیک ها، لاکتوباسیلوس بولگاریکوس و استرپتوکوک ترموفیلوس تهیه شده است، سرشار از کلسیم، پروتئین، ویتامین های گروه B و مواد معدنی از جمله منیزیم، فسفر و پتاسیم است.

  این اقدام در پاسخ به درخواست سال 2018 توسط شرکت غذا و نوشیدنی Danone در آمریکای شمالی ارائه شده است. بر اساس یک انتشار خبری، این ارسال یک بررسی FDA از تحقیقات موجود در مورد روابط بین ماست و دیابت نوع 2 را آغاز کرد.

دکتر Caroline Passerrello، یک متخصص تغذیه و یک مربی ثبت شده در رژیم غذایی، گفت: " برای اجازه دادن به ادعای سلامت واجد شرایط مربوط به دیابت نوع 2 برای نشان دادن روی برچسب ماست مراحل مناسب را دنبال کرد و شامل تحقیقات بررسی شده برای حمایت از درخواست آنها بود."

پاسرلو افزود، علاوه بر محدود بودن تحقیقات حمایتی، "خیلی قوی" نیز نیست. روشی که این مطالعات انجام شد «به این معنی است که ما واقعا نمی‌توانیم به طور قطع بگوییم که یک رابطه علت و معلولی وجود دارد، اما بیشتر ارتباط بین دیابت نوع 2 و ماست وجود دارد.»

CNN برای اظهار نظر با FDA تماس گرفته است.

ادعاهای بهداشتی واجد شرایط توسط FDA برای مکمل های غذایی از سال 2000 و برای غذا از سال 2002 مجاز است، اما به ندرت اعلام می شود. در دهه گذشته، تنها 10 ماده غذایی مجاز به فروش با چنین ادعاهایی بودند - از جمله پودر کاکائو با فلاونول بالا برای کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی، و برخی محصولات زغال اخته برای کاهش احتمال عفونت های مکرر دستگاه ادراری در میان زنان.

دکتر ماریون نستله، متخصص تغذیه و زیست‌شناس مولکولی، احساسات پاسرلو را تکرار کرد و افزود که «ادعاهای بهداشتی واجد شرایط در چهره آنها مضحک است».

چرا هر فرد عاقلی فکر می کند که تنها کاری که باید برای پیشگیری از دیابت نوع 2 انجام دهید خوردن 2 فنجان ماست در هفته است؟ نستله، پروفسور Paulette Goddard در تغذیه، مطالعات غذایی و بهداشت عمومی، Emerita، در دانشگاه نیویورک، از طریق ایمیل گفت. تنها چیزی که می توانیم امیدوار باشیم این است که ماست حداقل شیرین نشده باشد، اما از آنجایی که یافتن ماست شیرین نشده واقعاً سخت است، این به افرادی که می خواهند از دیابت نوع 2 اجتناب کنند می گوید که ماست های شیرین برای آنها مفید است.

نستله افزود: "طبق بررسی های FDA از مطالعات، میزان قند موجود در ماست هیچ تفاوتی با نتایج نداشت." بنابراین، طبق گفته FDA، شکر مشکلی ندارد.

نستله افزود، هر ماستی می‌تواند این ادعای محدود را داشته باشد به شرطی که از عبارت دقیق مشخص شده توسط FDA استفاده کند. در مطالعات متعدد مصرف زیاد قند افزوده با خطر بالاتر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است.

به مشکوک بودن این ادعا، این واقعیت افزوده می شود که علت دیابت نوع 2 چند عاملی است، بنابراین حتی اگر ماست می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم و حفظ وزن باشد، «انتظار داشته باشیم که ماست به تنهایی با پیشگیری از دیابت مرتبط باشد. نستله می‌گوید خارج از چارچوب رژیم غذایی به‌عنوان یک کل منطقی نیست.

نستله افزود: در این زمینه، هنگام ارزیابی ادعاهای سلامت محصولات برای انجام بهترین انتخاب برای رژیم غذایی و وضعیت سلامتی خود، استفاده از "عقل سلیم" بسیار مهم است.

تحقیقات قبلی محدود کردن مصرف شکر اضافه شده را به کمتر از 25 گرم یا حدود 6 قاشق چایخوری در روز پیشنهاد کرده است. این معادل حدود 2 ½ بیسکویت چیپسی شکلاتی، 16 اونس پانچ میوه یا حدود 1 ½ قاشق غذاخوری عسل است.

سایت دکتر مفرد

سایت دکتر مفرد

آپارات دکتر مفرد

یوتیوب دکتر مفرد

اینستاگرام دکتر مفرد

مقالات سایت دکتر مفرد


 1403/1/22
0
 0

نظر خود را ارسال کنید

نام و نام خانوادگی
شماره موبایل
نظرشما